Kunst en cultuureducatie

Op Loep werken we aan cultuureducatie met Kwaliteit. Cultuureducatie heeft inmiddels een vaste plaats binnen ons onderwijs gekregen, dit garandeert ook een goede kwaliteit. De kinderen maken kennis met de disciplines dans, muziek, beeldend, drama, fotografie/media of erfgoed. Bovendien zorgen wij ervoor dat kinderen een bezoek brengen aan musea, theater, bibliotheek en andere kunstinstellingen. Wij bereiden onze kinderen goed voor op zo’n bezoek. Wij krijgen dan ook vaak complimenten over de kennis die kinderen al hebben voor zij op bezoek gaan.

De activiteiten sluiten uitstekend aan bij de thema’s waarmee wij werken. Hierdoor krijgen de thema’s nog meer verdieping.

Onder leiding van een kunstvakdocent doen zij ervaring op met creatieve werkvormen in het door hun gekozen discipline. Alle inspiratie, kennis en ervaring die zij hierbij opdoen, kunnen ze vervolgens nog beter overdragen aan onze leerlingen. Soraya van La Parra, en Netty Terborg zijn onze cultuurcoördinatoren.

U kunt ook kijken op Perls van Schiedam voor kunst- en cultuureducatie in Schiedam, waar uw kind aan deel kan nemen. Kijk op http://www.parelsvanschiedam.nl. Klik op ik ben ouder en u ziet wat uw kind kan doen.