Fijn opgroeien in Schiedam

Sport en cultuur is belangrijk voor de ontwikkeling van het kind. Op onze school worden activiteiten georganiseerd waar kinderen aan mee kunnen doen. Hierbij kan worden gedacht aan dans en cultuurlessen, maar ook de gymlessen van onze vakleerkracht vallen hieronder.

Ook sportactiviteiten zoals zwemles, voetbal, dansen, toneel of gitaarlessen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Ouders met een laag inkomen kunnen hiervoor een aanvraag doen via het Jeugdfonds Sport&Cultuur.

Hiervoor kunt u als ouder/verzorger terecht bij onze brugfunctionaris, Karin Driessen. Juf Karin helpt ouders/verzorgers én kinderen met het aanvragen van onder andere een fiets, een leuke sportclub, een dagje naar Blijdorp of een andere (financiële) vraag waarbij het fijn is als er wat hulp is.

Juf Karin is bereikbaar op maandag en dinsdag de hele dag, en woensdag tot 12.00 uur via k.driessen@primoschiedam.nl of via 010-4707079.

Meer weten?

Iedereen moet fijn op kunnen groeien in Schiedam

Bliep is een ruimdenkend, online platform met een duidelijk overzicht van alle diensten, producten en regelingen die het mogelijk maken om fijn te kunnen opgroeien. Daarnaast is het een online plek waar kinderen en jongeren (of hun ouders) op een laagdrempelige manier hulp kunnen vragen als het aanvragen van bepaalde regelingen en voorzieningen ingewikkeld is.

Voor de stad, samen met de stad

Het aanbod van Bliep is geschikt voor kinderen en jongeren van 0 tot 20 jaar. Denk aan spullen (winterjas, schoolspullen, etc.), begeleiding (mentor of huiswerkbegeleiding) én tegemoetkomingen (zoals voor een lidmaatschap bij een sport- of hobbyvereniging). De vraag die aan het aanbod ten grondslag ligt, is: wat hebben kinderen nodig om fijn op te groeien en hoe kunnen we er samen met de stad voor zorgen dat die behoeften kunnen worden vervuld?

Want samen maken we het verschil. Ons doel is dat heel de stad aansluit bij Bliep: bedrijven, culturele en maatschappelijke instellingen, scholen, (sport)verenigingen, lokale ondernemers, vrijwilligersinitiatieven, maar ook bewoners jong en oud. Niet alleen door geld of producten te doneren, maar juist door mee te helpen en mee te doen in de Bliep community. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat alle kinderen en jongeren in Schiedam fijn kunnen opgroeien.

www.blieppas.nl

Neem eens een kijkje op de Bliep website. Heb je vragen, wil je meer weten over het of wil je zelf een bijdrage leveren aan Bliep? Vraag het aan Juf Karin of neem contact op met Renate via renatevanderdonk@dekleineambassade.nl

Bij Stroomopwaarts kunt u ook terecht voor andere schoolkosten.