Bieb op school

Op school hebben we een eigen bibliotheek. Op de eerste verdieping staan boekenkasten vol met allemaal leuke, spannende en leerzame kinderboeken. Lezen is belangrijk op onze school, want van veel lezen word je slim. We willen graag dat alle kinderen plezier beleven aan lezen en echte lezers worden. We doen daarvoor op de school mee aan alle landelijke leesactiviteiten, zoals de Kinderboekenweek, de Voorleeswedstrijd en de Nationale Voorleesdagen.

Alle kinderen van de school kunnen in onze bibliotheek een boek lenen. Deze boeken mogen ook mee naar huis, wel moeten ze de volgende dag weer mee terug naar school om daar door te kunnen lezen. De bibliotheek is twee keer per week open. De kinderen krijgen dan van de leerkracht de gelegenheid hun boek te ruilen. Ouders kunnen het lezen stimuleren door voor te lezen en met de kinderen over de boeken te praten.

Zorg goed voor de boeken. Wanneer boeken kwijt, of ernstig beschadigd raken, moeten wij helaas een vergoeding in rekening brengen.