Onze school

Kom eens kennis maken!

Loep is een openbare school en heeft een verfrissend, toekomstgericht concept dat uniek is voor Schiedam. Kennis en sport zijn hier binnen twee belangrijke pijlers. Er wordt op dit moment een definitief ontwerp gemaakt waarin onze visie tot uiting komt in een fantastisch gebouw. Het wordt een opvallend en duurzaam schoolgebouw dat ons onderwijs volledig tot haar recht laat komen. Een ideale uitvalsbasis voor al onze leergierige leerlingen.

Nieuwsgierige wereldburgers

Bij Loep krijgen kinderen kennis aangeboden en vaardigheden aangeleerd die ze nodig hebben om succesvol te kunnen deelnemen aan de maatschappij van de toekomst. Allereerst werken we aan taal, lezen en rekenen. Dit neemt een groot deel van de onderwijstijd in beslag. Leerlingen leren verder te kijken en vragen te stellen, op onderzoek uit te gaan, samen te werken en oplossingen te formuleren. Onze leerkrachten geven gerichte instructie, begeleiden en dagen de kinderen uit. Vanaf groep 5 werken de leerlingen met Snappet, tablets waarmee zij nog gerichter de lesstof kunnen oefenen en werken aan de doelen die ze zich nog verder eigen moeten maken. Zo laten we onze leerlingen opgroeien tot nieuwsgierige wereldburgers met een stevige basis en een brede algemene ontwikkeling. Loep vergroot je wereld!

Sport & bewegen

Sportiviteit is belangrijk binnen ons onderwijs. Sportief zijn, betekent plezier hebben in bewegen, technieken oefenen, maar ook leren samenwerken en kunnen omgaan met winnen en verliezen. Wanneer je regelmatig beweegt, ben je bovendien fitter en kun je jezelf beter concentreren. Samen met vakdocenten en sportclubs bieden we sport- en beweegactiviteiten van niveau.

Integraal Kindcentrum

Loep werkt samen met Komkids, de locatie Viola en Bellefleur zijn gekoppeld aan Loep. Kinderen kunnen tot 13 jaar bij Loep en Komkids terecht voor (flexibele) opvang, onderwijs en ontspanning. Samen met KomKids kinderopvang zorgen wij ervoor dat baby’s, peuters en basisschoolleerlingen het onderwijs en de zorg krijgen die zij nodig hebben. Uw kind voelt zich veilig en vertrouwd, de overgang naar de basisschool verloopt soepel, we bieden een doorgaande pedagogische lijn en u kunt erop vertrouwen dat uw kind gedurende de gehele dag in goede handen is.